نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

داورزنی: مرادی حقوق بگیر فدراسیون نیست|برای درخشیدن والیبال در المپیک خودم را به آب و آتش می‌زنم

  • کد خبر: ۳۹۵۰۷
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
داورزنی: مرادی حقوق بگیر فدراسیون نیست|برای درخشیدن والیبال در المپیک خودم را به آب و آتش می‌زنم
رئیس فدراسیون والیبال معتقد است تصمیمات مهم والیبالی را خود والیبالی‌ها می‌گیرند و فردی همچون مرادی در بخش ساختاری و بین المللی مشاوره می‌دهد.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، چند روز پیش در مطلبی انتقادی به این اشاره کردیم که چرا وحید مرادی به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال و شهرام عظیمی هم به عنوان رئیس سازمان لیگ انتخاب شده اند. اینکه چرا فردی از خود والیبال برای این پست‌ها در نظر گرفته نشده موضوع مورد بحث ما بود. در همین باره امروز با محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که این روز‌ها در تلاش است تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص و برنامه‌های تیم ملی را برای حضور پر قدرت در المپیک توکیو فراهم کند صحبت کردیم که در زیر می‌خوانید.

آقای داورزنی شما چرا وحید مرادی را به عنوان مشاورتان انتخاب کردید؟ این بحث الان مطرح شده فردی که از والیبال نیست چگونه می‌تواند به شما درباره این رشته مشاوره دهد.
ببینید مشورت‌های من با فردی مثل وحید مرادی به بخش‌های تخصصی والیبال مربوط نمی‌شود. مرادی ۴۰ سال سابقه ورزشی و مدیریتی در بخش‌های مختلف دارد. ما در بخش‌های ساختاری و مجامع بین المللی می‌توانیم از افرادی مثل مرادی که سال‌ها سابقه مدیریت دارند مشاوره و کمک بگیریم. او که جای کسی را اشغال نکرده و حقوق بگیر فدراسیون هم نیست، پس چرا نباید از همچین فردی استفاده کنیم؟ مثل این می‌ماند پس فردا من بازنشسته شوم و رئیس فدراسیون یک رشته دیگر مثلا هندبال، بسکتبال ... بخواهد من به عنوان مشاور در کنارش باشم، آیا این کار اشتباهی است؟ من مسلما تجربه زیادی در بخش مدیریت و ورزش دارم و می‌توانم کمک کنم. مرادی هم همین گونه است، او مسئولیت اجرایی ندارد و فقط من از مشاوره هایش استفاده می‌کنم.

اما به نظر می‌رسد مسئولیت ایشان از مشاور فراتر است، در تمام جلسات حضور دارند و اظهار نظر هم می‌کنند و به نظر می‌آید به عنوان نفر دوم کنار شما هستند! حتی در جلسه‌ای که خود شما حضور نداشتید ایشان در قرعه کشی لیگ حاضر بودند...
شما حتما جلسات هیات دولت را می‌بینید، در این جلسات هم مشاوران رئیس جمهور حضور دارند با اینکه مسئولیت اجرایی ندارد. آن‌ها رای نمی‌دهند، اما اظهار نظر می‌کنند. من هم اینگونه نیستم که خودمختار باشم و حرف حرف خودم باشد. شما که از گذشته خبر دارید و امروز را هم می‌بینید، من همیشه سعی کرده ام تصمیمات مهم را با اجماع جامعه والیبال بگیرم مثلا برای انتخاب سرمربی تیم ملی جلسات متعدد با گروه‌های مختلف برگزار کردم و در نهایت همه آن‌ها را جمع بندی می‌کنیم و یک تصمیم می‌گیریم که به نفع والیبال باشد. ما در فدراسیون والیبال فرآیند مشخصی برای گرفتن تصمیمات مهم داریم و باید آن فرآیند طی شود تا برنامه عملیاتی و قابلیت اجرایی پیدا کند.

برای سازمان لیگ چطور؟ به جای شهرام عظیمی کسی از داخل والیبال نبود که بتواند ریاست این بخش را برعهده بگیرد؟
حتما بوده و ما هم با چندین نفر صحبت کردیم، ولی آن‌ها به ما جواب منفی دادند و گفتند دوست دارند کار مربیگری را ادامه دهند و نمی‌خواهند الان وارد کار اجرایی شوند. شهرام عظیمی هم فرد بی ارتباطی با پستی که دارد نیست. او دکترای ورزش دارد و در برگزاری مسابقات هم توانمند است و من مطمئن هستم که می‌تواند در این بخش کمک‌های زیادی به ما کند.

اما الان با وجود اینکه عظیمی در باشگاه استقلال هم مسئولیت دارد به نظر می‌رسد زمان کافی برای ریاست سازمان لیگ نداشته باشند...
در حال حاضر حجم کار پایین است و مطمئنا زمانی که رقابت‌های لیگ برتر شروع شود حضور او در فدراسیون هم پر رنگ‌تر خواهد شد. اما این را فراموش نکنید تصمیمات والیبالی را خود والیبالی‌ها می‌گیرند و برنامه‌ها را هم خود آن‌ها تدوین می‌کنند به فرض مثال آیا ما در بخش داوری از فرهاد شاهمیری بهتر در ایران داریم؟ الان در کمیته داوران ما همین‌ها هستند که برنامه ریزی و کار اجرایی را انجام می‌دهند. در تمام کمیته ها همین گونه است. در کمیته‌های مختلف بحث‌های مختلف مطرح و در نهایت بهترین تصمیم برای پیشرفت والیبال گرفته می‌شود.

الان دغدغه اصلی این روز‌های شما چیست؟
من تنها به منافع ملی کشور فکر می‌کنم و تمام فکر و ذهنم مشغول این است که چه کار کنیم تا در المپیک بتوانیم روی سکو برویم. شاید ۹۰ درصد بگویند نمی‌توانیم روی سکو برویم، اما من فرد از پیش بازنده‌ای نیستم و تمام تلاشم را می‌کنم تا ایران روی سکوی المپیک برود. مردم از ما نتیجه می‌خواهند برای همین هر چه در توان دارم می‌گذارم تا ایران روی سکوی المپیک برود. من لازم باشد خودم را به آب و آتش خواهم زد تا این اتفاق بالاخره برای والیبال ایران رخ دهد. من روز اولی که به والیبال آمدم گفتم قهرمان آسیا خواهیم شد، آن زمان خیلی‌ها باور نداشتند و فکر نمی‌کردند وعده من عملی شود، بعد گفتم به المپیک می‌رویم و حالا هم می‌گویم روی سکوی المپیک خواهیم رفت. من همیشه اهدافی که دارم را ترسیم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم.

وضعیت فدراسیون الان چطور است؟ در آن زمانی که شما در وزارت بودید خیلی اوضاع والیبال آشفته شده بود...
بله من فدراسیون را با ۱۰ میلیارد بودجه به ضیایی تحویل دادم و با ۴ میلیارد بدهی از داوری تحویل گرفتم. در این مدت تمام تلاش مان را کردیم تا مشکلات را برطرف کنیم و به شرایط ایده آل بازگردیم. در همین مدت ۹۰۰ میلیون به استان‌ها پول داده ایم در حالی که فقط ۴۵۰ میلیون از وزارت پول گرفته ایم. اینکه شرایط والیبال به حالت نرمال خود بازگردد و دوباره روی ریل موفقیت قرار بگیرد هدف من است و برای آن شبانه روزی تلاش می‌کنم. والیبال برای همه ما مهم است و باید دست به دست هم دهیم تا دوباره به روز‌های اوج گذشته برگردیم و حتی بهتر از گذشته نتیجه کسب کنیم و در دنیا بدرخشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->